Hei! Du bruker en gammel nettleser. Hvis du vil bruke alle funksjonene på nettstedet vårt, anbefaler vi at du besøker oss i en annen nettleser, for eksempel Google Chrome eller Microsoft Edge.

Tryggere e-handelsgaranti fra Dustin

Nå forbedrer vi garantien til kundene våre ytterligere. Dersom en vare som du kjøper fra Dustin viser seg å være defekt og du gir oss beskjed om dette innen 14 dager etter leveranse bytter vi den for deg.

På Dustin selger vi kvalitetsprodukter. Vi jobber for at kundene ikke skal behøve å reklamere produkter som de kjøper fra oss. Med dessverre hender det at saker ikke fungerer og at kunder tar kontakt med kundeservice. Totalt hender dette med 1,6 prosent av de produktene vi selger.

Spesialister feilsøker

Å kjøpe IT-utstyr er ikke helt det samme som å kjøpe en genser. Dersom det er et hull i genseren er dette lett å konstatere. Når det gjelder teknisk avanserte produkter er det vanskeligere å vite hva som er årsaken til feilen. Ofte er det ikke produktet i seg som er ødelagt, men problemet kan ligge i programvare eller bruken. Ulike produkter kan også fungere dårlig sammen. Akkurat som når man har problemer med en bil eller et kjøleskap kreves det derfor at en fagperson gjennomfører en feilsøking for å se om IT-produktet virkelig er ødelagt og om den i så fall skal repareres eller byttes ut.

Direkte kontakt med produsenten

Når du kontakter Dustins kundeservice om et produkt som er kjøpt hos oss er vår ambisjon at du skal få så kort ventetid som mulig. Derfor eliminerer vi unødvendige mellomledd og lar deg prate direkte med produsentens support. Dustins kundeservicemedarbeidere kan umulig være eksperter på alle de 200 000 produktene vi selger. Å prate med noen som er ekspert på det produktet du har kjøpt gir deg bedre service. Feil som har med tilbehør eller bruk å gjøre kan utesluttes med større treffsikkerhet og du slipper å sende inn noe til service når dette ikke er nødvendig.

Praksis i bransjen

At produsentene står for service og support i stedet for forhandlerene er allmen praksis innen IT-bransjen og handler nettopp om produktenes tekniske kompleksitet. Det er ikke merkeligere enn at bilhandleren henviser deg til et autorisert verksted dersom du får problemer med bilen han har solgt deg. Ulike produsenter har ulike villkår i sine garantier når det gjelder service og support. Får å kunne tilby kundene våre beste mulige villkår jobber Dustin med å få samtlige produsenter til å akseptere en modell som utgår fra det beste på markedet.

Ekstragarantier

I tillegg til Dustins nye, tryggere e-handelsgaranti og produsentenes standardgarantier rundt service og support kan du også kjøpe ulike tilleggspakker fra produsentene. Disse kan tilpasses etter dine spesifikke behov når det gjelder service og garantiperiode.

*Gjelder ikke bestillingsvarer.

For enda mer fornøyde kunder

  • Dustin gir deg 60 dagers åpent kjøp på alle varer forutsatt at de returneres i ubrutt forpakning.
  • Dersom du får et produkt som ikke virker ved leveranse bytter Dustin ut produktet om du gir beskjed innen 14 dager. Dette gjelder uansett produsent og etter at en autorisert tekniker har konstatert feil på produktet. (IT-bransjen følger generelt produsentenes regler for service og garanti. Standardvillkårene er reperasjon fra dag ett.)

Kundeombudsmannen finns der for deg

Dersom Dustins kundeservice ikke skulle svare til forventningene dine når det gjelder håndteringen av din reklamasjonssak kan du henvende deg til vår kundeombudsmann som finns der dersom du skulle kjenne deg feilbehandlet eller om noe ikke har fungert som du hadde tenkt deg.

Kundeombudsmannen jobber også med å finne måter å forbedre våre rutiner på og tar gjerne i mot andre synspunkter og meninger om virksomheten vår.

Kontakt kundeombudsmannen

Viktige termer

Service: Når en autorisert tekniker utfører en handling på et produkt som enten er sendt inn eller finnes på plass hos kunden.

Support: Rådgivning via nettside, e-post eller telefon, for eksempel om hvordan et produkt skal kobles til eller hvordan man utfører en feilsøkning.

DOA: Står for «Dead On Arrival», og betyr at varen er ødelagt ved leveranse. Rutinene rundt dette er ulike hos ulike produsenter, men Dustins mål er at utbytte av defekte produkter innen 14 dager skal bli standard hos alle. Det er derfor vi allerede nå går ut med denne garantien til alle kundene våre!

Garanti: En frivillig forpliktelse som oftest gis fra produsenten. Gjelder vanlige produksjonsfeil eller feil som dukker opp av seg selv i løpet av en begrenset tid.

Reklamasjon: Når kunden gjør selgeren oppmerksom på at det er problemer med det kjøpte produktet.